Щом е пара то лети,
щом е лед – студи,
а когато пък е течно
в руслото тече си вечно.
Що е то?
Досетихте ли се каква е новата ни тема :)
Да, точко така, Вода е :) Любима на малките деца, действа им като магнит...
Ето и един поздрав.
Темата е толкова обширна, може да експериментирате, да творите, да възбуждате сетивата си, много и все интересни неща.
Ето и нашите предложения...
Аз - мама на Ежко
Ние участвахме в подобно предизвикателство още когато моето мъниче беше на 8 месеца и то точно с такава тема, тук може да разгледате.
След това разглеждахме и водата в твърдото и състояние- лед, цък.
За тази седмица си направихме игра с балони, пълни с вода. Мислех, първоначално да пиша букви по балоните, но не намерих маркер.( играта може да се играе и с цифри)
Правилата са прости, казвах му цвят на балон, който трябваше да спука с клечка за зъби. ( затвърждаваме цветовете)
Той знаеше, че има вода в балона и въпреки това, малко се стресна, след това и аз трябваше да ходя с него, после се отпусна и настана голямото пукане.
Да, но и на мама и тате им се играе, взехме останалите балони и започна едно гонене и целене, естествено и на Ежко му допадна идеята.
Мама Маги
Като внучка на физици, на Веда нямаше как да ѝ се размине този урок за водата.
Приготвихме си две чаши с еднакво количество вода с еднаква температура и купичка с лед. Първо се уверихме, че в двете чаши водата стига до едно и също място. После Веда потопи двете си ръце едновременно в чашите (всяка в различна чаша), за да усети, че водата вътре е с една и съща температура. След това сложи в едната чаша лед и бърка с лъжица, докато ледът (магически!) изчезна. Последва проверяване на количеството вода в чашите и установяване, че ледът не е изчезнал, а се е разтопил и е станал на вода. И накрая ново топване на ръчичките и... О, чудо! Водата в едната чаша е мно-о-ого студена!
Този урок е по-подходящ за по-големи дечица, разбира се, но за малки е също толкова интересен и забавен.
Второто ни занимание беше рисуване върху вода. За Веда беше забавно, но трудно и го препоръчвам за по-големи деца с по-координирани движения. Използвахме два цвята лак за нокти, купичка с вода и клечка за зъби. Трябва да се действа бързо, защото лакът засъхва. Капе се лак във водата, като се редуват цветовете и всяка следваща капка е (по възможност) в центъра на предишната. Когато едногодишно капе лак, разбира, се, това не се получава, но и не е от голямо значение. След няколко капки лак се взима клечката за зъби, потопява се във водата и се движи напред, назад и кръгообразно, така че лаковете да образуват интересни фигури. След това се взима листче хартия и се слага на повърхността на водата, а с клечка за зъби се обира цялата останала повърхност на водата, за да се отстрани изсъхналия лак. После листчето се вади и обръща и готово - имаме картинка! Оставя се да изсъхне и можем да се похвалим с него на цялото семейство. Изглежда сложно, но всъщност е съвсем лесно и с малко старание се получават прекрасни картинки. Опитайте!
Мама Ани
Понеже тази седмица сме напът, участието ни няма да е така артистично както ни се иска. Все пак с Бобо си поговорихме за водата... Установихме за пореден път, че е мокра и поцопахме в софииските локви. Разгледахме няколко фонтана. В един от тях Бобо цопа с пръчка и от време навреме я хвърляше вътре... Тези моменти използвах, за да обясня как има течение и клечката се носи по него. Позабавлявахме се и със сапунени мехури разбира се. Много му хареса!
Споделете с нас и можете да спечелите
ваучер за 15лв от магазин Ежко Бежко- дъвени и еко играчки
Победителите ще се изтеглят чрез томбола на 23. Май !
Няма коментари:
Публикуване на коментар