вторник, 7 юни 2016 г.

Тема Калинки


  • Тема Калинки

  • ДВЕ КАЛИНКИ

  • Две калинки като балеринки /2
  • Под дъжда вървели, песнички си пеели/2
  • Тралалали нека да вали/2
  • От дъждеца ах, нас не ни е страх/2
  • Две калинки като балеринки/2
  • Под дъжда танцували, пеели, лудували/2
  • Тралалали нека да вали/2
  • От дъждеца ах, нас не ни е страх/2 
  • Две калинки като балеринки /2
  • Под дъжда вървели, песнички си пеели/2
  • Тралалали нека да вали/2
  • От дъждеца ах, нас не ни е страх/2

  • Тази седмица ще се занимаваме с едни много симпатични и обичани от всички насекоми. А именно калинките.
  • Ето какво подготвиха за вас тази седмица:

  • Мама Ивелина

  • Много обичаме калинките. Много сложно е на дъщеря ми да казва "калинка" все още, но това не й пречи да ги разпознава. Много им се радва. За вас направихме една много лесна калинка. Йони сама рисува точките а мама я сгъна и изряза с ножицата.

  • Мама Магдалена


  • Веда обича диня. А динята направо си плаче да бъде превърната в калинка. Затова започнахме калинчовата седмица с едно забавно хапване.


  • След това се отдадохме на точките.
  • Едното ни занимание с точки беше следото – изрязах от червена хартия три овала, драснах две черни черти и направих очички и Веда веднага ги разпозна – калинки! Номерирах калинките и тя трябваше да им нарисува каквото им липсва – точките. Това е ужасно трудно за нея, но тя се постара много.

  • За другото занимание с точки първо направихме калинките от отпечатъци на ръчички, оцветени с червена боя. После аз им направих глави с черна и оставих на Веда черна боя в капачката, където тя трябваше да топи пръстче и да поставя точки.

  • Учихме и цифрите с листа. Написах цифрите от 1 до 5 на листа, изрязани от зелена хартия и малката калинка трябваше да ходи по листата, докато стигне до цветето, след това да вземе вятърната въртележка-калинка и да се върне по същия път, като (по възможност) назовава цифрите.


  • Мама Вероника






  • "За голям наш късмет намерихме дърво пълно с калинки, а най-хубавото беше, че можехме реално да проследим жизнения цикъл на калинката. Обедихме и дядо, че буболечките не са вредители, а ларви на калинката, да си призная и аз отскоро научих и различните форми на тази сладка и обичана буболечка.
  • Аз показвах на телефона снимка и заедно търсихме, яйца, ларви, какавиди и зряла калинка. Беше ни много интересно, Ежко беше много впечатлен, че калинката може да лети.
  • Сортиране по големина, тук ударих на греда, беше толкова развълнуван от калинките, започна да ги вади и да си измисля разни сценарии, игра си с тях дълго, но по негов си начин.
  • Другото ни занимание е магнитна игра. Залепих тази калинка на магнитна дъска, на топчетата има магнити. Целта е да ги слага на белите точки. Това за него е много лесно, затова и рядко се занимава с този материал.
  • Темата е прекрасна, да видим и вашите идеи..."


Няма коментари:

Публикуване на коментар